Grand Canyon/ Scottsdale - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van groepsreis mexico - WaarBenJij.nu Grand Canyon/ Scottsdale - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van groepsreis mexico - WaarBenJij.nu

Grand Canyon/ Scottsdale

Door: Wim en Janke

Blijf op de hoogte en volg groepsreis mexico

02 Juli 2014 | Verenigde Staten, Phoenix

30 juni 2014 Grand Canyon

Ja hoor, het vroege opstaan is gelukt, we moesten ons op het laatste moment nog wel een beetje haasten, maar op het vliegveld waren we op tijd. Eerst moest er natuurlijk een veiligheidsfilm bekeken worden (volgens ons alleen maar reclame) en daarna ingedeeld worden voor de helikopter. En dat is het bijna zover, want eerst wordt er natuurlijk een foto gemaakt voor de helikopter. Die nemen we mee hoor. En dan de lucht in en over de Grand Canyon. Wat een ervaring. Wat een uitzichten. Beschrijven kan je het niet, maar wij zeggen allebei: in 1 woord geweldig. Het is maar 30 minuten, maar zeer indrukwekkend. Vervolgens hebben we de jeep tour, maar ja, dan moet je eerst weer naar een ander adres. Vanuit het vliegveld hebben ze al ingecheckt en we hebben eigenlijk maar 15-20 minuten om daar te komen. Maar dan moet je er niet voorbij rijden, natuurlijk. We kwamen al in de Grand Canyon terecht en hebben het daar eerst maar even gevraagd bij het visitor center. Zij wisten het jammer genoeg niet, maar we mochten wel naar het vliegveld bellen om te informeren. Wat blijkt: het was gewoon in het dorpje hier, maar slecht aangegeven, dus wij kwamen te laat. Nou doen ze gelukkig niet moeilijk en konden we met de volgende jeeptour mee, dus dat scheelt weer. De tour duurde 2 uur en daarin hebben we verschillende uitzichten gezien. Gisteren hadden we hier ook al gedeelte van gezien, dus dat was aan 1 kant wel jammer, maar ach, dubbel zien is ook niet slecht toch? Vanavond nog even specifiek teruggegaan naar het park om de zonsondergang mee te maken. Het was een beetje bewolkt, maar dat geeft ook weer een speciaal effect. Fantastisch om te zien.

1 juli 2014 Schottsdale (Phoenix)
Vandaag gaan we de reis ondernemen naar Scottsdale. Overdreven lang is de reis niet, maar wel een saaie, lange weg met weinig accommodaties voor een bakkie of een broodje. Maar goed, dat mag de pret niet drukken. Onderweg komen we het bordje Montezuma Castle tegen, och laten we afslaan en kijken wat het is. Dan hebben we de benen ook weer even gestrekt. Het blijkt een ruïne van een kasteel te zijn en eigenlijk heb je maar een half uurtje nodig om het te bekijken. Toch nog even gezien, niet waar. We rijden daarna rechtstreeks verder naar Scottsdale en komen ‘s middags zo tegen half drie bij het resort aan. We hebben ons voorgenomen om verder in Scottsdale of Phoenix niets meer te ondernemen en lekker het zwembad in te gaan en vanavond lekker uitrusten. Want ja, morgen staat er natuurlijk weer een rit voor ons te wachten. En op het moment is het hier bloedje heet.

• 02 Juli 2014 - 06:50

Harry:

Foto's gezien hoor. Kennelijk vanuit de heli. Leuk om mee te maken. Geniet maar lekker verder. Groetjes van Ageeth en Harry