Mexico city - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van groepsreis mexico - WaarBenJij.nu Mexico city - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van groepsreis mexico - WaarBenJij.nu

Mexico city

Blijf op de hoogte en volg groepsreis mexico

17 Februari 2013 | Mexico, Mexico-stad

Mexico
Jammer genoeg hadden we gisteren(vrijdag dus) gelijk al vertraging. Eerst maar een half uurtje, maar ja het werd toch later. We zouden dus om 16,45 uur vertrekken, maar de boarding begon pas om 17.15 uur en ja dan weten we het al, het vertrek wordt wel weer een half uurtje later. Hebben wij weer. Maar goed, de lange reis hebben we goed doorstaan, dus dat was wel effe lekker. We kwamen dus ook nogal laat in het hotel aan, want ja , de douane hier is niet zoals bij ons. Zelf waren we er vrij snel door heen, maar om de groep bij elkaar te krijgen kan heel lang duren. Dat was dus pech. Laat naar bed, vroeg weer wakker ( half zes) en niet meer kunnen slapen. Wat dacht je van een jetlag, ach dat gaat ook wel weer over. Vandaag( zaterdag) gaan we al een excursie doen en gaan dus om 08.00 uur vertrekken. Oh ja, even iets anders. Hier in Mexico kunnen wij dus niet bellen of sms’-en. Geen ontvangst, dat heb je als naar verre landen gaat. Maar ja, het alternatief is nog altijd de laptop en mailen.

16 februari 2013
Op naar een tourtocht door Mexico-city. Het zal maar een klein gedeelte zijn, want deze stad is natuurlijk heel erg groot. Tijdens de route worden er al verschillende dingen verteld zoals het tegelhuisje waar een restaurant in is gevestigd. Is vlakbij het hotel, een goed restaurant dus even uitproberen in de paar dagen dat we hier zijn. Vervolgens gaan we richting paleis waar het plein van Alameda centra of Zocalo het plein der pleinen is. Daar kunnen we niet naar toe, want de militairen vonden het leuk om daar festiviteiten te geven. Het is natuurlijk wat anders dan alleen een pleintje met een vlag. Daarna gaan we het Palacio de Bellas Artes bezoeken met de mooi muurschilderingen Iedereen wordt gecontroleerd (net zo’n gangetje door als bij het vliegveld) en water mag je niet meenemen. Jammer voor hun, maar ik had water bij me en ze hebben het lekker niet gezien. Bij de muurschilderingen zit een heel verhaal aan vast, zo mooi en lang. De schilderingen vertellen eigenlijk de geschiedenis van Mexico, van Indiaan tot Mexicaan. Aan het plein staat ook de Cathedral Metropolitana, de grootste kerk van het voormalige Spaanse koloniale rijk. Deze hebben we natuurlijk ook bezocht.

In de middag gaan we op weg naar de Aztekentempels Teotihuacan. Voor we deze tempels gaan bezoeken moeten we een uurtje rijden en ook graag even lunchen, want ja de maagjes beginnen te knorren.
De magen zijn weer gevuld, dus we kunnen er weer tegen aan. Het gebied van de tempels is groot en indrukwekkend. Veel is er gerestaureerd. Opgravingen doen ze nu niet meer, maar het is wel bekend dat er nog meer oudheden onder de grond liggen verborgen. We waren van plan om een tempel te beklimmen. Wim is er wel naar toegegaan en heeft een klein gedeelte beklommen. Ik heb er maar van afgezien, mij te stijl en te smalle treden. Ze bekijken het maar, dat doe ik wel van een afstand.

Eerste probleempje is er al, de camera heeft het begeven en er zal dus geen film verschijnen , maar wel heeeel veeel foto’s. Jammer, maar het is niet anders, dan maar meer fotoboeken.
Groetjes
Janke en Wim

• 17 Februari 2013 - 12:32

Daan & Jo:

Jammer dat de vakantie met een vertraging is gestart, maar dat halen jullie vast wel weer in!
    Nu jullie camera kapot is hebben jullie in ieder geval een goede reden om nog een keer terug te gaan :-)
    Veel plezier nog!

• 17 Februari 2013 - 16:30

Harry:

Als ik het reisverslag lees dan hebben jullie (afgezien van een paak kleinigheden die tegen vielen) het tot nu toe naar je zin. Houden zo Wim en Janke en geniet maar veel. Wij, de nu niet vakantiegangers, werken wel door hier. Groetjes, Harry.

• 17 Februari 2013 - 17:32

Marleen En Guus:

oh oh.. dom dom dom.. helemaal vergeten jullie een goede reis te wensen... maar de kop is eraf..
    Foto's is ook prima hoor!! :-)

Geniet ervan en we zullen jullie volgen!!

Groetjes en knuffies,
    Marleen en Guus

• 17 Februari 2013 - 18:17

Jan:

Een beetje vertraging, je gaat naar Mexico, de eerste indrukken zijn goed zo te lezen, alleen al die namen al, je struikelt er over. Volgens ons is er veel te zien, hou maar een dagboek bij want bij thuiskomst krijgen jullie een kleine overhoring, geniet er samen van , tot mails, J&A .