Bahama's - Reisverslag uit Bahama Islands, Bahama's van groepsreis mexico - WaarBenJij.nu Bahama's - Reisverslag uit Bahama Islands, Bahama's van groepsreis mexico - WaarBenJij.nu

Bahama's

Door: Janke

Blijf op de hoogte en volg groepsreis mexico

22 Mei 2015 | Bahama's, Bahama Islands

18 mei 2015 BAHAMA’S
De cruise gaat vandaag dus beginnen. In het hotel in Miami hebben we uitgecheckt zo tegen 10.30 uur en gelijk een taxi besteld voor 11.00 uur, want vanaf die tijd kunnen we dus inchecken op de boot. Bij aankomst in de Port of Miami kunnen we gelijk de koffers inleveren. Zo daar zijn we weer even van verlost. We kunnen gelijk door naar de boot, maar ja, eerst natuurlijk door verschillende security’s heen waar we ook de kaarten voor de kamer ontvangen. De koffers zullen niet eerder komen dan na 13.00 uur dus we gaan eerst maar naar de kamer om de rugtas en dergelijke te lossen. Onze kamer is op Deck 2. De boot heeft 11 etages (met de lift) en dan je nog via de trap wat hoger. Maar eerst gaan we lunchen op de 11 etage, dus een geweldig uitzicht en daarna de boot een beetje verkennen. Nou eerlijk gezegd, je bent nog wel even onderweg om alles te bekijken en natuurlijk veel entertainment. Vermaken doe je je hier wel. Tegen vier uur ging de boot varen. Het zonnetje schijnt, dus lekker even op het dek in een ligstoel. Goed insmeren, want ja, hier wil je wel snel verbranden. (we willen nog steeds geen kreeften worden.)

19 mei 2015 Nassau
Nou, we moeten zeggen, heerlijk geslapen. Worden pas wakker als de boot is aangemeerd in Nassau zo tegen 07.30 uur. Lekker ontbeten en dan maar de wal op. Eerst natuurlijk door de security, want elke kamer wordt genoteerd waarvan de mensen de wal op gaan. Je komt eigenlijk in de drukte van taxi’s, tours enz, enz. Maar wij doen lekker eigenwijs en gaan weer wandelend Nassau in. De winkelstraten en de boulevard. Erg gezellig. Gewoon op de boot geluncht (weer security) Daarna pakken we ook nog even een strand dat niet zover weg is. ( Junkanoo beach). We zijn zo tegen 16.00/16.30 uur weer op de boot (natuurlijk security) en lekker even bijkomen. Vanavond is er weer van alles te doen op de boot, dus daar gaan we weer lekker van genieten. We varen zo tegen 24.00 uur uit naar het volgende eiland. Jullie horen wel weer verder.

20 mei 2015 Cococay
Oké, we zijn op het volgende eiland en wel Cococay of te wel Paridise Iland. Het is niet zo’n groot eiland en het cruiseschip kan er niet dichtbij komen, dus worden we met een kleinere boot naar de wal gebracht. Het is weer een ervaring rijker, zullen we maar zeggen. Als je de boot af komt zijn er verschillende kleine winkeltjes en daar achter het oh zo bekende strand. Zoek een plekje (ligstoel) en ga lekker genieten. Je probeert een plekje te vinden onder de palmbomen, maar ja, dat valt niet mee. Er zijn meer mensen die dat willen. Maar goed, we hebben een plekje (half zon, half schaduw) dus voor ons valt het mee. Hier wordt door de organisatie van deze tocht een barbecue georganiseerd. Al is het eiland klein er valt nog wel wat te beleven. Leuk om het allemaal te zien en mee te maken.

21 mei 2015 Key West
Deze plaatsnaam hebben jullie al eerder gehoord en dat klopt. Wij zijn er een paar dagen vanuit Miami naar toe geweest. We wisten dat we met de boot hier ook naar toe zouden gaan en dan zie je toch weer andere dingen. Op de boot hebben we een excursie besproken voor ’s middags en ja hoor, we gaan maar weer eens snorkelen. Maar eerst gaan we Key West weer in. Vanaf de boot hadden we een ander gedeelte gezien dat ons ook mooi/leuk leek. Dus weer even de benen strekken en gaan wandelen. We hebben een paar uurtjes voordat we de zee op gaan met een catamaran. En die uurtjes hebben we vol gemaakt met de gebouwen en winkels te bekijken in dat gedeelte. Echt leuk om dat te zien. We moeten om 12.30 uur weer bij de boot zijn om in te checken voor de catamaran. Tijdens het wandelen is het natuurlijk wel iedere keer op het horloge kijken, want je wilt niet te laat komen. Voor het snorkelen moeten ze ongeveer een uur varen voordat we bij de riffen zijn, daarna een uur snorkelen en ja dan weer een uur terug. Wat zit er in de zee toch een mooi leven. Blauwe vissen, gestreepte vissen en nog veel meer kleur, maar de koralen zijn ook fantastisch gekleurd. Dat uurtje snorkelen is eigenlijk zo voorbij. Jammer, maar het is nou eenmaal zo. Tegen een uur of vier/half vijf komen weer aan bij de haven, maar dan moeten we wel weer gelijk op het cruiseschip, want deze vertrekt weer om vijf uur. Gaat net, maar goed gepland.

• 23 Mei 2015 - 14:15

Penaat:

Hallo Janke en Wim,
    Ik hadal een stukje geschreven, maar die verdween in de Atlantische Oceaan, die hebben jullie waarschijnlijk niet gekregen. Geniet van je reis, we lezen de avonturen met veel belangstelling. Tof en top!, gr. Eelke en Truus

• 25 Mei 2015 - 12:10

Astrid:

Mooi bootje zeg!! Geniet er nog even van, voor je het weet ben je weer thuis.