St.Peterburg, Naples en Miami - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van groepsreis mexico - WaarBenJij.nu St.Peterburg, Naples en Miami - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van groepsreis mexico - WaarBenJij.nu

St.Peterburg, Naples en Miami

Door: Janke

Blijf op de hoogte en volg groepsreis mexico

12 Mei 2015 | Verenigde Staten, Miami Beach

9 mei 2015
Het is ongeveer 1,5/2 uur rijden naar St. Petersburg. Jammer genoeg is er onderweg weinig tot niets te bekijken, dus zijn we rechtstreeks naar het hotel gegaan. En daar rijst een probleem. Volgens de receptie is er niet geboekt voor deze datum, maar ze gaan het even uitzoeken. In het hotel hebben ze namelijk een reservering staan voor 13/14 mei en dat klopt dus niet. Op onze voucher staat de correcte datum 9/10 mei. Gelukkig is er een kamer vrij, dus we kunnen toch nog terecht. PPPFFFF was dat even schrikken. Maar we vragen ons nu dus wel af of de andere boeking wel goed zijn gegaan. We wachten het wel af en hebben het reisbureau via de mail ingelicht. Jammer genoeg zien ze dat maandag pas. We blijven lekker positief. Eerst maar eens op zoek naar een goed bak koffie. Die hebben we wel verdiend naar de consternatie in het hotel. Na een goed bak koffie te hebben gehad zijn we St. Petersburg ingegaan. Het valt wel op dat hier het seizoen nog niet echt is begonnen. Er zijn nog verschillende locaties dicht en dat is jammer. Maar goed we laten ons plezier er niet door bederven, toch? Na eerst door de winkelstraat te zijn gelopen, gaan we richting de marinehaven. Heerlijk dat briesje, want het is hier warm. Het is een grote haven met veel (dure) plezierboten en natuurlijk best leuk om te zien. Maar geen terrasjes om iets te drinken, zoals ik al zei, er is hier nog veel dicht. Tegen 5 uur zijn we weer teruggegaan naar het hotel (resort) en zijn daar alles is gaan bekijken. Twee zwembaden (één warm water één koud water, dus je kunt kiezen) een klein strandje en eigenlijk de mogelijkheden om lekker te kunnen eten en drinken (wat we dus hebben gedaan). Meer heb je niet nodig. We blijven hier maar voor één nacht, dus wat wil je nog meer. Morgen weer verder en dan is er ook tijdens de rit meer te beleven. (volgens de route kaart dan).

10 mei 2015
Oké we gaan de rit beginnen naar Naples. Zo te zien op de kaart kunnen we enkele dorpjes bezoeken, misschien valt er nog wat te beleven. Eerst maar eens bij Holmes Beach stoppen en daar maar even gaan wandelen. Misschien dat we nog wat leuks tegen komen, want groot is het niet. Eigenlijk ga je dus langs de Golf of Mexico, heerlijk om even de benen te strekken, maar veel is het niet. Vervolgens gaan we richting Sarasota. Daar hebben ze het John and Mable Ringling Museum of Art, maar omdat wij geen museumbezoekers zijn slaan we deze dus over. We zijn daarna naar het midden van dit eiland gegaan en vinden daar een exclusief winkelplein. Het is de Circle om The Circus Ring of Fame. Leuk om te zien maar we gaan toch weer verder naar Ft.Myers. Het is de poort naar het gebied van Zuidwest Florida. Vroeger was het een visserplaatsje, nu trekt het veel vakantiegangers omdat er natuurlijke zandstranden zijn en veel watersportmogelijkheden. Zo zijn we eigenlijk de hele dag onderweg en komen tegen een uur of zes aan Naples, weer een tussen etappe. En daar is het ’s avonds een en al gezelligheid. Veel terrasjes, dus vanavond toch maar lekker op een terrasje zitten en heerlijk eten met een wijntje erbij. Achteraf schrik je je rot van de rekening, maar goed het was lekker en gezellig en dat is het belangrijkste.

11 mei 2015
Vandaag dus naar de Everglades. Het is een behoorlijk stuk rijden richting Miami omdat onze voucher voor de boottocht daar gereserveerd is. Jammer genoeg, want de ingang had ook Naples kunnen zijn en dat was voor ons gunstiger. Dan hadden we nog meer van het park gezien. Maar goed, je kan niet alles hebben niet waar? De boot: nou, er wordt gevraagd om niet te gaan staan als de boot snel gaat. Het is ook beter van niet, want je valt bijna om. Alleen film/foto’s maken als we dus langzaam varen. Vervolgens zijn er bij het betreden van de boot oordopjes uitgedeeld. Je hebt ze nodig, want die motoren geven een geluid, dat wil je niet weten. Maar het is geweldig om mee te maken. Kleine krokodillen, grote krokodillen, pelikanen en één flamingo, we hebben inderdaad aardig wat gezien. Nu is het hier de laatste tijd behoorlijk droog geweest, als dit nog een week of drie duurt dan is het jammer, maar dan kunnen deze boten niet meer varen. Weer geluk gehad zullen we maar zeggen.

12 mei 2015
Vandaag maar eens even Miami in gaan. Het boekje een beetje doorgekeken en daarin zeggen ze dus dat je de winkelstraat Lincoln Road Mall, de winkelstraat van Miami, niet mag overslaan als je er bent. Dus dat gaan we doen. Heerlijk wandelen, lekker autovrij, vele terrasjes (dat is het dus) veel vertier. H & M vind je hier dus ook. Ach ja, er zijn verschillende winkels die wij ook hebben, natuurlijk, alleen de prijs is toch iets anders. En denk erom er komt nog taks bij. Wat goedkoper, maar dan moet de dollar wel laag blijven, anders zit je op dezelfde prijs. Dus uitkijken geblazen. Vervolgens lopen we door naar de Holocaust Memorial. Erg indrukwekkend met vele foto’s en natuurlijk namen van de personen die toentertijd zijn omgekomen. We blijven er niet te lang bij stil staan en gaan door naar de Botanische tuin die achter het memorial ligt. Het is niet zo groot, maar wel mooi. Dus deze punten hebben we vandaag gehad, we komen nog terug in Miami en zullen dan weer andere dingen gaan bekijken. Foto’s van Miami zien jullie de volgende keer.

• 13 Mei 2015 - 09:15

Harry:

Tjonge jonge, wat een reis. Jullie reizen en zien veel hè. Genieten maar. Groetjes van Ageeth en mij.

• 13 Mei 2015 - 21:03

Rianne:

Heb je nog wat mee kunnen smokkelen Wim, uit de botanische tuin?