Washington en Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van groepsreis mexico - WaarBenJij.nu Washington en Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van groepsreis mexico - WaarBenJij.nu

Washington en Orlando

Door: Janke

Blijf op de hoogte en volg groepsreis mexico

09 Mei 2015 | Verenigde Staten, Orlando

4 mei 2015
Vandaag wordt het een rustige dag, want ja we vertrekken ’s avonds pas naar Washington. We vertrekken op tijd en gaan nog even Buffalo aan de USA kant bekijken. Daar valt dus niet veel te beleven en niet veel over te schrijven. Een paar uurtjes rondgedoold en dan op weg naar het vliegveld voor vertrek naar Washington. Na anderhalf uur vliegen zijn we aangekomen in Washington. Maar ja, nu nog een taxi naar het hotel en dat bleek nog zeker drie kwartier rijden. KASSA!!!! Moet kunnen.

5 mei 2015
Op Bevrijdingsdag naar Washington. Nog even een paar dingen om te kunnen bezoeken nagevraagd bij de receptie en dan gaan we maar weer met de metro. Een kaartje voor een dag en veel gebruik maken van de metro, dan haal je het er altijd uit. Het eerste is natuurlijk THE WHITE HOUSE. Staan we foto’s te maken (zoals veel anderen) komt de beveiliging naar je toe dat de area wordt gesloten voor bepaalde tijd. Nou, er zullen wel hoge heren komen en ja dan krijg je dat. Dus Pech, we stonden er nog maar net. Dus gaan we weer verder wandelen richting Arlington, de zo bekende begraafplaats van militairen en vooral J.F. Kennedy. Je kunt daar uren wandelen, maar dat hebben we niet gedaan. Onderweg naar Arlington wandel je door een heel groot park waar ze vele gedenktekens hebben betreffende de oorlogen, maar ook voor Martin Luther King.. Na deze wandeling zijn we nog met de metro verder gegaan richting de Capitol. Ach ja, dat moet je toch ook gezien hebben, niet waar? Staat dus ook voor een gedeelte in de steigers, dat kan ook niet anders als je terug denkt aan 11 september. Het valt wel op dat bij zulke gebouwen hele mooie parken zijn aangelegd. Dus wandelgebied genoeg in Washington. We zijn weer teruggegaan naar het gedeelte van het Witte Huis (met de metro). We hoopten dat de afsluiting opgeheven was om eventueel nog dichterbij foto’s/film te maken. De eerste keer stonden we toch nog dichterbij, maar ach, foto’s en film zijn toch wel gemaakt.
Het is een klein (heel klein) gedeelte van Washington met vele oude gebouwen dat we hebben gezien, maar zeer indrukwekkend.

6 mei 2015
Aangekomen in Orlando, auto opgehaald plus een day off.

7 mei 2015
Vandaag gaan we maar weer eens op stap. Op naar Kennedy Space Center, dan kunnen we met eigen ogen zien of er in 40 jaar wat veranderd is. (ja, ja, toen waren we hier ook). Nou het is echt wel veranderd, nog groter dan toentertijd en meer gebouwen. Wat vroeger gewoon buiten ten toon gesteld werd is nu dus overdekt. Het eerste bij de ingang zie je natuurlijk de grote (namaak) spaceshuttles staan. Dat is al fantastisch om te zien, maar toch gaan we eerst maar de bustour doen, want het is nog niet zo druk. (wat dacht je van geen wachttijd, lekker toch?). We rijden langs natuurlijk verschillende gebouwen waar heel veel gebeurt betreffende de bouw van de shuttles, maar ook het controlecentrum. De bus kan niet overal stoppen en je mag ook niet overal naar binnen. We komen bij een centrum aan waar de spaceshuttles zijn opgesteld. Je kunt je niet voorstellen hoe groot die dingen zijn. Natuurlijk is één van ons erbij gaan staan voor een vergelijking, maar op dat moment lijk je wel een kabouter. Geweldig ook om al het materiaal er omheen ook te zien. Wat een techniek, daar kunnen die Amerikanen wat van hoor! Ze willen ook nog naar Mars die gasten en zijn er nu mee bezig. Afwachten maar, zullen we maar zeggen. We zijn benieuwd wanneer dat dan gaat gebeuren.

8 mei 2015
Seaworld, wat zou er veranderd zijn na 40 jaar? Nou veel, in ieder geval de shows van de dolfijnen. Er is veel meer animatie bij gekomen, dus veel meer show. Wel geweldig om te zien, vooral de mooie gekleurde papagaaien, werkelijk fantastisch. Vroeger waren het alleen de dolfijnen en de orka’s, maar daar zijn nu aparte shows van gemaakt. De dolfijnen show hebben we gezien, maar de orka’s niet. Je kan ook niet alles hebben, er is zoveel. Het is Seaworld, dus ook veel verschillende aquaria ‘s. Wat komen we nog meer tegen, oh ja Antartica, dat lijkt ons wel wat, maar dan moeten we wel ruim een uur in de rij staan. We hebben het er voor over, maar achteraf is het ons erg tegengevallen. In hoofdzaak krijg je films te zien en daarna een stelletje pinquins, dat is alles. Nou ja, weten we ook weer. Zoals ook bij ons in de Efteling zijn hier dus ook verschillende achtbanen (gaan we niet in hoor) en bijvoorbeeld botenglijbaan zodat je lekker nat wordt. Het is warm, dus dat kan makkelijk. Vervolgens komen we bij een attractie dat we denken: Goh, dat lijkt ons wel wat (maar we weten dus niet wat), blijkt het dus een(namaak) helikopter te zijn met aardig wat turbelentie en ongelukjes. Veel gegil en gelach dus. Bijna de hele dag in het park geweest en als laatste hebben we de ronddraaiende lift genomen, zodat je het hele park kon overzien. We hebben ons prima vermaakt hier in Orlando en trekken morgen weer verder naar St. Peterburg.