Excursie De Golden Circle en Reykjavik - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van groepsreis mexico - WaarBenJij.nu Excursie De Golden Circle en Reykjavik - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van groepsreis mexico - WaarBenJij.nu

Excursie De Golden Circle en Reykjavik

Door: Janke

Blijf op de hoogte en volg groepsreis mexico

24 April 2015 | IJsland, Reykjavik

Excursie De Golden Circle 24 april 2015
Vandaag dus op tijd op staan, want ja een excursie van ongeveer 8 uurtjes is niet niks. En wat het erge is, vandaag is het kouder dan gisteren. Toen we aankwamen in Reykjavik scheen heerlijk de zon en was er geen wind, dus zeer positief. Jammer genoeg vandaag niet. Er staat een harde wind en het heeft gevroren. Maar goed, dat mag de pret niet drukken. Half negen vertrek en de bus staat om half exact bij het hotel om ons en meerdere personen op te halen voor de excursie.
Het eerste wat we gedaan hebben is een boerderij bezoeken waar ze tomaten telen. Geweldig om te zien hoe dat allemaal gedaan wordt en het mooiste is, ze krijgen hulp vanuit Nederland. Dan zou je zeggen wat is dat dan. De harde werkers die ze bedoelen zijn de hommels. Je zou het niet zeggen, maar geweldig om te zien en leuk om te horen dat ze er trots op zijn. Waarom? Ze zijn goedkoop en fantastische werkers.
Na het bezoek aan de boerderij waar we ook een kopje koffie konden nuttigen gaan we onderweg naar de geisers. Het is niet zolang rijden en onderweg worden we gewaarschuwd voor de harde koude wind. Nou die is er echt. Je handen en oren bevriezen (gevoelstemperatuur volgens ons zo’n beetje -15 graden). BBBBBBBBBRRRRRRRRRRRRRR. Dat zijn we dus niet gewend. Zijn wij even blij dat we onze dikke winterjassen hebben meegenomen. En dan draag je er nog twee of drie lagen onder. Maar het was de moeite waard. Jammer genoeg spoten de geisers niet zo hoog toen wij erbij stonden, maar ja zo te horen aan de gids komt dat ook maar zelden voor zo’n 6 meter. Je mag blij zijn als je 2 of 3 meter ziet en je het niet te koud hebt, want dan is het moeilijk om foto’s te maken, de knop van het foto/filmtoestel kan je dan moeilijk indrukken. Maar het is gelukt. Vervolgens gaan we naar de waterval Gullfoss. Fantastisch om te zien en een heerlijke wandeling gemaakt. Fantastische waterval maar door de nevel van de waterval voelde het hier kouder aan dan bij de geisers. Geweldige uitzichten vanaf de loopbruggen die ze daar hebben aangelegd. En ja, zo gaat de dag zo voorbij en zijn we zo tegen 18.00 uur plaatselijke tijd weer in het hotel.

Reykjavik 25 april 2015
Natuurlijk, we zijn al in Reykjavik, maar vandaag gaan we dus Reykjavik en natuurlijk de bekende dingen (vanaf internet) allemaal te bekijken. Dus dat wordt wandelen geblazen. Hallgrimskrikja. Gelukkig vlakbij even een straatje naar boven uitlopen. Onderaan de straat zie je de kerk al staan, dus dat is niet zo moeilijk, dacht ik zo. Ik zal straks proberen om een foto van deze kerk toe te voegen. Het is een moderne kerk. Ook binnen geweest, maar eigenlijk is dat niet zo bijzonder alleen het orgel, dus dat was zo bekeken. Op naar het volgende. De City Hall. Ligt mooi gelegen bij een meer met veel verschillende vogels/eenden en zwanen, maar jammer genoeg gesloten. Dus verder niks te zien. Nou, dan gaan we nog een beetje rondwandelen en dan komen we vlakbij de City Hall de Reykjavik Cathedrale. Deze viel ons tegen, maar ja, klein maar fijn zeggen ze dan. Dat waren maar korte wandelingetjes. Nu even een wandeling van een half uurtje naar Perlan cultureel centrum. En dus echt de moeite waard want je hebt een geweldig uitzicht over Reykjavik.
Morgen gaan we door naar New York.

• 25 April 2015 - 22:08

Cunera:

Zo jullie beginnen al erg fanatiek met warme kleding en oorwarmers (Hihihi) beginnen jullie het avontuur. Is maar goed dat jij Janke goed getraind ben en makkelijk tich km's kan lopen, zelfs met Wim achter op je schouders hobbelen jullie zo heel Reykjavik door. Mooie foto's met een hele aparte kerk

• 25 April 2015 - 22:24

Mieneke:

Hoi Janke,
    Wat leuk jullie maken weer een heel bijzondere reis volgens mij. Leuk om je verslagje te lezen. Veel plezier
    Groetjes ook van Hans en voor Wim
    Hermien

• 26 April 2015 - 07:50

Astrid:

Mooi zeg, nu maar hopen dat het in New York wat aangenamer qua temperatuur is!

• 26 April 2015 - 13:04

Daniel & Jolanda:

Een mooi maar wel koud begin. We hopen dat de USA een warmer welkom heeft en dat jullie de mooie bezienswaardigheden er uit pikken! Veel plezier!

• 26 April 2015 - 16:57

Thea:

Dag Janke en Wim,

Het klinkt weer fantastisch, hopelijk wordt New York qua temperatuur wel wat beter.
    veel plezier en genieten !

groetjes, Renze en Thea

• 26 April 2015 - 17:26

Harry:

Hoi Janke en Wim. Wat nou koud? Als jullie het maar naar je zin hebben. Enjoy ...... We lezen New York wel weer. Groetjes Harry en Ageeth