Bryce Canyon, Page, Kanab, Antilope Canyon - Reisverslag uit Nederland, Verenigde Staten van groepsreis mexico - WaarBenJij.nu Bryce Canyon, Page, Kanab, Antilope Canyon - Reisverslag uit Nederland, Verenigde Staten van groepsreis mexico - WaarBenJij.nu

Bryce Canyon, Page, Kanab, Antilope Canyon

Door: Wim en Janke

Blijf op de hoogte en volg groepsreis mexico

30 Juni 2014 | Verenigde Staten, Nederland

27 juni 2014
Het park Bryce Canyon bezocht. We zijn met de shuttle bus gegaan vanaf het hotel (bijna hoor). Dat is wat makkelijker en kan je in het park overal uitstappen maar je maar wilt. Maar wij zijn natuurlijk eigenwijs en gaan met een grote bus de tocht naar het noorden maken. Deze duurt ongeveer 3/3,5 uur, maar je krijgt overal uitleg bij en geweldige uitzichten te zien. Nou dat is toch iets meer dan we dachten. Het is maar 1 gedeelte van het park , maar ja, alles kan je ook weer niet zien. Wij waren namelijk zo handig geweest om een dinershow (country) te bespreken om 19.30 uur en ja, dan moet je op tijd terug zijn. Nou, dat hadden we ook niet willen missen. Het gebied van de cowboys en werkelijk een show waar je u tegen zegt. Het eten: verrukkelijk. Wat wil je dan nog meer? Niets toch!!!!.

28 juni 2014
Op weg naar Page .Onderweg hebben we een klein museum bezocht in Kanab. Ze noemen het The little Hollywoodland museum. In Kanab zijn namelijk verschillende films opgenomen m.b.t. westernfilms, waar bijvoorbeeld Clint Eastwood ook in heeft gespeeld. Ze hebben gewoon een western dorpje nagebootst. Leuk om te zien.
Deze rit is niet overdreven lang en we zijn dus keurig op tijd bij het hotel. We kunnen zelfs eerder inchecken. We hadden gisteren van Nederlanders gehoord dat in de buurt van Page een geweldig Canyon te zien was. Eerst de Lake Powell waar je een fantastisch uitzicht op een meer en stuwdam. Maar de Antilope Canyon. Deze verslaat het toch wel. We kregen de kans om een excursie hiernaar toe te maken nog dezelfde dag en echt we hebben onze ogen uitgekeken. Wat een geweldige ervaring en een fantastische kloof. Het ligt in de Arizone en is Indianengebied. Zij hebben het (gelukkig) nog steeds in beheer. Je kan het eigenlijk niet vertellen hoe mooi het is. We hopen dat jullie het een beetje kunnen zien op de foto’s, de gids was heel behulpzaam om mooie foto’s te maken. (als het toevoegen lukt, tenminste).

29 juni 2014
Vandaag de reis naar de Grand Canyon. Deze is niet zo lang, maar ja als er een weg is afgesloten dan moet je een andere en langere route uitkiezen. Ach we hebben de tijd (zeggen ze dan). Maar goed al met al was het een mooie maar eenzame route en daar kan je niets aan veranderen. Restaurantjes voor een bak koffie, dat is er niet bij en als je er een tegenkomt, neem dan gelijk een broodje want voorlopig is er niets meer. We komen zo tegen twee uur in de middag aan bij de Grand Canyon. De eerste uitzichten kunnen we gelijk al bezoeken en joh dat is een uitzicht dat wil je niet weten of wel soms. (Jullie misschien wel). Fantastisch om te zien, dat wordt wat als we morgen de helikoptertocht en jeeptocht gaan doen. Volgens ons kan je er heel wat van verwachten. Maar goed dat zien we dan wel, we weten in ieder geval dat we vroeg uit bed moeten, want om 08.30 uur moeten we op het vliegveld zijn. Voor een vakantie is dat vroeg, hoor. Gelukkig is het vliegveld hooguit 10 minuten van ons hotel vandaan, dus dat scheelt weer. We zijn even wezen kijken waar het was, voordat we konden inchecken in het hotel, dat noemen ze voorbereiding. (hihihihihi) Morgen gaan we maar weer verder met ons verhaal.

• 30 Juni 2014 - 08:08

Harry:

Nou, uit nieuwsgierigheid even gegoogled op Antilope Canyon. Wat is dat mooi zeg!!
    Enjoy ..
    Groetjes, Harry en Ageeth